Wyniki Strategicznej mapy hałasu dla miasta Bydgoszczy ze stanem na 2021 rok

Miasto Bydgoszcz wykonało cztery mapy hałasu obejmujące lata: 2007, 2011, 2016 oraz 2021. Wyniki najnowszego opracowania w postaci m.in: map emisyjnych, map przekroczeń hałasu drogowego, kolejowego, tramwajowego, przemysłowego oraz lotniczego prezentowane są w części mapowej portalu.


Aktualna, strategiczna mapa hałasu ze stanem na 2021 obejmuje oddziaływanie hałasu pochodzącego od:

  • dróg publicznych o natężeniu ruchu co najmniej 2 500 pojazdów na dobę,
  • linii kolejowych,
  • linii tramwajowych,
  • większych zakładów przemysłowych, centrów handlowych oraz parkingów,
  • operacji lotniczych pochodzącego od lotniska Bydgoszcz – Szwederowo.

  • Uzyskane dane wskazują, że na terenie miasta Bydgoszczy występują przekroczenia dopuszczalnych wartości wskaźników LDWN i LN dla hałasu: drogowego, tramwajowego i przemysłowego. Wg statystyk nie ma ludności narażonej na ponadnormatywny hałas kolejowy oraz lotniczy. Największe wartości poziomu hałasu i przekroczenia występują od hałasu drogowego i jest to tendencja utrzymująca się od początku realizacji map akustycznych.

    Tabela 1 - Liczba ludności i powierzchnia terenów narażona na ponadnormatywny hałas od poszczególnych źródeł

    Lp. Rodzaj hałasu Narażenie na ponadnormatywny hałas
    Wskaźnik LDWN
    Narażenie na ponadnormatywny hałas
    Wskaźnik LN
    Powierzchnia terenów [km2] Liczba mieszkańców Powierzchnia terenów [km2] Liczba mieszkańców
    1 2 3 4 5 6
    1 Drogowy 1,419 9300 1,418 10300
    2 Kolejowy 0,019 0 0,041 0
    3 Tramwajowy 0,008 100 0,002 0
    4 Przemysłowy 0,133 300 0,248 500
    5 Lotniczy 0 0 0 0


    Poniżej, przedstawiono liczbę mieszkańców eksponowanych na hałas wyrażony wskaźnikami LDWN - powyżej 55 dB i LN - powyżej 50 dB, która nie zależy od ustalonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (t.j. Dz.U. 2014 r. poz. 112) wartości dopuszczalnych. .

    Wzor

    Rysunek 1 - Liczba mieszkańców eksponowanych na hałas wyrażony wskaźnikami LDWN i LN


    Wartości hałasu powyżej 55 dB są uznawane przez WHO (Światową Organizację Zdrowia) za mające niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka powodując: zmęczenie, rozdrażnienie, bóle głowy, brzucha i mięśni.Dane ze strategicznej mapy hałasu m.in. na ekspozycje przekraczające 55 dB wyrażone wskaźnikiem LDWN i powyżej 50 dB wyrażone wskaźnikiem LN są raportowane przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska do Komisji Europejskiej.

    Hałas drogowy


    Miasto Bydgoszcz charakteryzuje się rozbudowaną siatką połączeń drogowych, zawierającą zarówno odcinki wchodzące w skład krajowego systemu dróg, jak i połączenia istotne na poziomie lokalnym. Najistotniejszymi na terenie Bydgoszczy są następujące ciągi drogowe:

  • droga krajowa nr 80, pełniąca rolę trasy W-Z, w ciągu: ul. Grunwaldzka – ul. Rotmistrza W. Pileckiego – ul. Artyleryjska – ul. Kamienna – ul. Fordońska – Most Fordoński,
  • droga wojewódzka nr 239, w ciągu: al. Jana Pawła II – Most Pomorski – al. Kardynała S. Wyszyńskiego – al. Armii Krajowej,
  • droga wojewódzka nr 238, w ciągu: ul. Kujawska – ul. Poznańska / ul. Grudziądzka – ul. Kruszwicka – ul. Grunwaldzka,
  • ciąg ulic: ul. Szubińska (droga wojewódzka nr 223) – ul. Poznańska / ul. Grudziądzka – ul. Toruńska – ul. Nowotoruńska,
  • ciąg ulic: ul. Nakielska – ul. Focha – ul. Jagiellońska – ul. Fordońska – droga wojewódzka nr 256 w ciągu ul. Kasztelańskiej, ul. gen. W. Andersa, ul. Ostromeckiej i ul. Wyzwolenia,
  • droga wojewódzka nr 232 w ciągu: ul. Sułkowskiego – Trasa Uniwersytecka,
  • ciąg ulic: ul. Solskiego – ul. Wojska Polskiego,
  • ul. Gdańska, prowadząca od ul. Jagiellońskiej do granic miasta Bydgoszczy.

  • Przeprowadzona analiza wykazała znaczne przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu drogowego, na terenach chronionych, określone wskaźnikami LDWN jak i LN. Na poziom hałasu w otoczeniu tras komunikacyjnych ma wpływ:

  • liczba pojazdów przejeżdżających w jednostce czasu, w tym ruch wewnętrzny i tranzytowy,
  • rodzaj samochodów i ich stan techniczny,
  • rodzaj i stan nawierzchni dróg,
  • zmienność ruchu,
  • rzeczywista prędkość potoku ruchu.

  • Najbardziej narażone na hałas drogowy są obszary zlokalizowane na granicy lub w niewielkiej odległości od tras komunikacyjnych. Poniżej w tabeli zostawiono tereny zagrożone hałasem drogowym.

    Tabela 2 - Tereny, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu drogowego wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN

    Nazwa ulicy Opis odcinka/obszaru Przedział przekroczeń
    początek koniec LDWN [dB] LN [dB]
    ul. Armii Krajowejna wys. ul. Dukielskiejna wys. ul. Dukielskiej<5 dB<5 dB
    ul. Armii Krajowejna wys. ROD „Transportowiec”na wys. ROD „Transportowiec”< 5 dB< 5 dB
    ul. Armii Krajowejul. Armii Krajowej 8ul. Armii Krajowej 810-15 dB5-10 dB
    ul. Pod Skarpągranica miasta Bydgoszczyul. Korfantego5-10 dB< 5 dB
    ul. Zamczyskoul. Armii Krajowejul. Pod Skarpą< 5 dB< 5 dB
    ul. Kolbegoul. Waleniowaul. Grunwaldzka< 5 dB< 5 dB
    ul. Grunwaldzkaul. Grunwaldzka 279ul. Grunwaldzka 259< 5 dB< 5 dB
    ul. Kruszyńskaul. Puszczykowaul. Tukanowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Nad Toremgranica miasta Bydgoszczyul. Grunwaldzka5-10 dB< 5 dB
    ul Żeglarskaul. Saperówul. Zakątek< 5 dB< 5 dB
    ul Żeglarskaul. Zakątekul. Ludwikowo5-10 dB< 5 dB
    ul. Ludwikowoul Żeglarskaul. Zawiszy Czarnego5-10 dB< 5 dB
    ul Żeglarskaul. Szyperskaul. Kąpielowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Powstańców Warszawyul. Zaświatul. Gdańska< 5 dB< 5 dB
    ul. Modrzewiowaul. Gdańskaul. Jodłowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Korfantegoul. Pod Skarpąul. Twardzickiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Twardzickiegoul. Korfantegoul. Skarżyńskiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Skarżyńskiegoul. Andersenaul. Akademicka5-10 dB< 5 dB
    ul. Fordońskaul. Fordońska 412ul. Flotylli Wiślanej5-10 dB5-10 dB
    ul. Bydgoskaul. Flotylli Wiślanejul. Wyzwolenia< 5 dB< 5 dB
    ul. Wyzwoleniaul. Bydgoskaul. Wolna< 5 dB< 5 dB
    ul. Wyzwoleniana wys. SP nr 4 im. Henryka Sucharskiegona wys. SP nr 4 im. Henryka Sucharskiego5-10 dB< 5 dB
    ul. Nakielskaul. Lisiaul. Grunwaldzka< 5 dB< 5 dB
    ul. Grunwaldzkaul. Filtrowaul. Nad Torem5-10 dB5-10 dB
    ul. Grunwaldzkaal. Rotmistrza W. Pileckiegoul. Nakielska5-10 dB5-10 dB
    ul. Wysokaul. Stawowaul. Koszarowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Połtynaul. Wysokaul. Szubińska< 5 dB< 5 dB
    ul. Kruszwickaul. Nakielskaul. Szubińska5-10 dB< 5 dB
    ul. Szubińskaul. Szubińska 26ul. Kruszwicka5-10 dB5-10 dB
    Plac PoznańskiŻłobek nr 1 „Słoneczko”Żłobek nr 1 „Słoneczko”10-15 dB5-10 dB
    ul. Stromaul. Szubińskaul. Orla< 5 dB< 5 dB
    ul. Fochana wys. ul. Jadwigina wys. ul. Jadwigi0-5 dB< 5 dB
    ul. Poznańska / ul. Grudziądzkaul. Chwytowoul. Trybunalska5-10 dB< 5 dB
    ul. Fochaul. Warmińskiegoul. Gdańska5-10 dB< 5 dB
    ul. Krasińskiegoul. Gdańskaul. 3 Maja< 5 dB< 5 dB
    ul. 3 Majaul. Kołłątajaul. ks. Piotra Skargi5-10 dB5-10 dB
    ul. Markwataul. 3 Majaul. Ossolińskich5-10 dB< 5 dB
    ul. Ogińskiegoul. Berwińskiegoul. Jagiellońska< 5 dB< 5 dB
    ul. Mickiewiczaul. Kościuszkiul. Paderewskiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Kamiennaul. Sułkowskiegoul. Armii Krajowej< 5 dB< 5 dB
    ul. Sułkowskiegoul. Kamiennaul. Chodkiewicza< 5 dB< 5 dB
    ul. Jagiellońskaul. Bernardyńskaul. Kard. Stefana Wyszyńskiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Wały Jagiellońskieul. Długaul. Bernardyńska5-10 dB< 5 dB
    ul. Toruńskaul. Bernardyńskaal. Jana Pawła II< 5 dB< 5 dB
    ul. Kard. Stefana Wyszyńskiegoul. Głowackiegoul. Powstańców Wielkopolskich5-10 dB5-10 dB
    ul. Gajowaskrzyżowanie z ul. Głowackiegoskrzyżowanie z ul. Głowackiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Skłodowskiej-Curieul. Kard. Stefana Wyszyńskiegoul. Bałtycka5-10 dB5-10 dB
    ul. Łęczyckaul. Kamiennaul. Boczna< 5 dB< 5 dB
    ul. Kamiennaul. Kard. Stefana Wyszyńskiegoul. Szajnochy< 5 dB< 5 dB
    ul. Fordońskaul. Kard. Stefana Wyszyńskiegoul. Łęczycka5-10 dB5-10 dB
    ul. Fordońskaul. Oksywskaul. Wyścigowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Fordońskaul. Jasienickaul. Sucha5-10 dB5-10 dB
    ul. Pod Wiaduktemul. Fordońska 237 ul. Fordońska 2395-10 dB5-10 dB
    ul. Przemysłowaul. Dźwigowaul. Portowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Witebska / ul. Wyszogrodzkaul. Łowickaul. Wyszogrodzka 10< 5 dB< 5 dB
    ul. Żwirki i Wiguryul. Szubińskaul. Jaskółcza5-10 dB< 5 dB
    ul. Inowrocławskaul. Skorupkiul. Bielicka< 5 dB< 5 dB
    ul. Solskiegoul. Skorupkiul. Leszczyńskiego5-10 dB5-10 dB
    ul. Solskiegoul. Bielickaul. Kujawska< 5 dB< 5 dB
    ul. Ugoryul. Nowaul. Solskiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Brzozowaul. Konopnickiejul. Kujawska< 5 dB< 5 dB
    ul. Kujawskaul. Sierocaal. Jana Pawła II< 5 dB5-10 dB
    ul. Wojska Polskiegoul. Kujawskaal. Jana Pawła II5-10 dB5-10 dB
    Trasa Uniwersyteckaul. Toruńskaal. Jana Pawła II< 5 dB< 5 dB
    ul. Glinkial. Jana Pawła IIul. Magnuszewska5-10 dB5-10 dB
    ul. Wojska Polskiegoal. Jana Pawła IIul. Magnuszewska< 5 dB< 5 dB
    ul. Glinkiul. Rozłogiul. Dąbrowa< 5 dB< 5 dB
    ul. Toruńskaal. Jana Pawła IIul. Kazimierza Wielkiego5-10 dB5-10 dB
    ul. Glinkina wys. ul. Szpitalnej< 5 dB< 5 dB
    ul. Kaczyńskiegoul. Wojska Polskiegoul. Nowotoruńska< 5 dB5-10 dB
    ul. Toruńskaskrzyżowanie z ul. Kazimierza Wielkiegoskrzyżowanie z ul. Kazimierza Wielkiego< 5 dB< 5 dB
    ul. Kieleckaul. Smoleńskaul. Nowotoruńska< 5 dB< 5 dB

    Na hałas drogowy o poziomie przekraczającym wartość dopuszczalną narażonych jest około 2,7 % (9 300) osób - wskaźnik LDWN oraz około 3 % (10 300) wg wskaźnika LN. Jednocześnie około 37 % (128 500) mieszkańców Bydgoszczy narażonych jest na ekspozycję hałasu powyżej 55 dB określoną wskaźnikiem LDWNi około 27 % (93 200) powyżej 50 dB określoną wskaźnikiem LN. Ze względu na to, że wartości dopuszczalne (tabela 2.2-1 i 2.2-2) nie zawsze korelują z negatywnymi skutkami oddziaływania hałasu, zostały wprowadzone wskaźniki zdrowotne wskazujące liczbę osób, dla których hałas jest znacznie dokuczliwy (HA), może spowodować znaczne zakłócenie snu (HSD) lub wystąpienie choroby niedokrwiennej serca (IH).

    Tabela 3 - Liczba osób dotknięta szkodliwymi skutkami hałasu drogowego

    Wskaźnik Liczba osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu
    NHA – znaczna uciążliwość hałasu 22369
    NHSD – znaczne zaburzenia snu 6293
    NIHD – choroba niedokrwienna serca 18

    Hałas kolejowy


    Największą stacją bydgoskiego węzła kolejowego jest stacja Bydgoszcz Główna, w obrębie której odbywa się zasadnicza część ruchu pasażerskiego, zarówno krajowego jak i regionalnego. W mieście następuje krzyżowanie ważnych szlaków kolejowych, po których odbywa się zarówno ruch pasażerski jak i towarowy, w tym intermodalny. W skład węzła kolejowego w obrębie miasta Bydgoszczy wchodzą następujące linie kolejowe:

  • linia kolejowa nr 18 Kutno – Piła Główna,
  • linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew,
  • linia kolejowa nr 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port,
  • linia kolejowa nr 209 Kowalewo Pomorskie – Bydgoszcz Wschód,
  • linia kolejowa nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna,
  • linia kolejowa nr 745 Bydgoszcz Główna – Czyżkówko.

  • Łączna długość torów kolejowych uwzględnionych w strategicznej mapie hałasu miasta Bydgoszczy wynosi ok. 118,2 km. Na przekroczenia hałasu szynowego wpływa m.in.: rodzaj taboru, konstrukcja i stopień zużycia szyn, rodzaj podłoża i konstrukcja podkładów, parametry ruchu (szczególnie prędkość), długość składów oraz lokalizacja terenów chronionych akustycznie wzdłuż torów. Poniżej przedstawiono tabelę przedstawiającą miejsca, w których doszło do przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu.

    Tabela 4 - Tereny zagrożone hałasem kolejowym – identyfikacja terenów, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu kolejowego wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN

    Numer linii kolejowej Opis obszaru Przedział przekroczeń
    LDWN [dB] LN [dB]
    LK nr 18, LK nr 201ul. Modrzewiowa od ul. Gdańskiej do ul. Sułkowskiego--*< 5 dB
    LK nr 131, LK nr 356rejon ul. Madalińskiego, ul. Osada i ul. Przerwy-Tetmajera5 – 10 dB< 5 dB
    LK nr 18, LK nr 201ul. Sygnałowa 1-2, ul. Inwalidów 4--*< 5 dB
    LK nr 18, LK nr 201ul. Inwalidów 12-205 – 10 dB5 – 10 dB
    LK nr 18, LK nr 201Zespół ROD wzdłuż ul. Inwalidów--*< 5 dB
    LK nr 18, LK nr 201od ul. Głowackiego 53 do ul. Kijowskiej 94--*< 5 dB
    LK nr 18, LK nr 201rejon ul. Działdowskiej< 5 dB5 – 10 dB
    LK nr 201ul. Fordońska 194f-196, ul. Kapliczna 9-11e< 5 dB--*
    LK nr 201os. Rzemieślnicze 42, os. Rzemieślnicze 285 – 10 dB< 5 dB
    LK nr 18ul. Przemysłowa 23-25--*< 5 dB
    *brak przekroczeń wartości dopuszczalnej

    Jak wynika z aktualnej strategicznej mapy hałasu na hałas kolejowy o poziomie przekraczającym wartość dopuszczalną nie ma narażonych osób. Jednocześnie około 1,3 % (4 600) mieszkańców Bydgoszczy eksponowanych jest na poziom hałasu powyżej 55 dB określony wskaźnikiem LDWN i około 0,9% (3 100) powyżej 50 dB określony wskaźnikiem LN. Poniżej tabela ze wskaźnikami zdrowotnymi.

    Tabela 5 - Liczba osób dotknięta szkodliwymi skutkami hałasu kolejowego

    Wskaźnik Liczba osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu
    NHA – znaczna uciążliwość hałasu 756
    NHSD – znaczne zaburzenia snu 287

    Hałas tramwajowy


    Transport tramwajowy stanowi istotny element transportu publicznego realizowanego na terenie miasta Bydgoszczy. W mapie strategicznej hałasu uwzględniono aktualnie użytkowaną sieć tramwajową, obejmującą 79,2 km torów i 10 linii tramwajowych.
    Poniżej przedstawiono tabelę przedstawiającą miejsca, w których doszło do przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu.

    Tabela 6 - Tereny zagrożone hałasem tramwajowym – identyfikacja terenów, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu tramwajowego wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN

    Lp Nazwa ulicy Opis odcinka Przedział przekroczeń
    LDWN [dB] LN [dB]
    12345
    1ul. Jagiellońskaskrzyżowanie z ul. Gdańską< 5 dB< 5 dB
    2ul. Jagiellońskana wys. ul. Jagiellońskiej 46< 5 dB--*
    3ul. Jagiellońskana wys. ul. Jagiellońskiej 64< 5 dB--*
    *brak przekroczeń wartości dopuszczalnej

    Na hałas tramwajowy o poziomie przekraczającym wartość dopuszczalną narażonych jest około 0,029 % (100) mieszkańców (wskaźnik LDWN), natomiast nie odnotowano narażenia mieszkańców na hałas w porze nocnej (wskaźnik LN). Jednocześnie około 1,7 % (5 700) mieszkańców Bydgoszczy eksponowanych jest na poziom hałasu powyżej 55 dB określony wskaźnikiem LDWN i około 0,8 % (2 700) powyżej 50 dB określony wskaźnikiem LN. Poniżej tabela ze wskaźnikami zdrowotnymi.

    Tabela 7 - Liczba osób dotknięta szkodliwymi skutkami hałasu tramwajowego

    Wskaźnik Liczba osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu
    NHA – znaczna uciążliwość hałasu 1035
    NHSD – znaczne zaburzenia snu 309

    Hałas przemysłowy


    W strategicznej mapie hałasu uwzględniono hałas przemysłowy generowany przez zakłady przemysłowe oraz centra handlowe zlokalizowane na terenie miasta. Charakterystyczne w przypadku Bydgoszczy jest zgrupowanie poszczególnych zakładów w obrębie większych stref, w szczególności we wschodnich dzielnicach miasta. Hałas przemysłowy na charakter lokalny. Na terenie Bydgoszczy znajduje się 13 zakładów w stosunku do których wydano decyzję o dopuszczalnym poziomie hałasu. Poniżej miejsca, w których doszło do przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu.

    Tabela 8 - Tereny zagrożone hałasem przemysłowym– identyfikacja terenów, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu tramwajowego wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN

    Lp Opis odcinka Przedział przekroczeń
    LDWN [dB] LN [dB]
    1234
    1ul. Deszczowa 24< 5 dB< 5 dB
    2ul. Pawła z Łęczycy 1-9 < 5 dB< 5 dB
    3ul. Kraszewskiego 10a-185-10 dB5-10 dB
    4ul. Jagiellońska 111-115a, ul. Pestalozziego 6-8d, ul. kard. S. Wyszyńskiego 55-10 dB5-10 dB
    5ul. Paderewskiego 32< 5 dB< 5 dB
    6ul. Fordońska 150A< 5 dB5-10 dB
    7ul. Fordońska 139 – Fordońska 193--*< 5 dB
    8os. Rzemieślnicze 425-10 dB10-15 dB
    9os. Rzemieślnicze 28< 5 dB< 5 dB
    10ul. Portowa 9--*< 5 dB
    11ul. Przemysłowa 21--*< 5 dB
    12ul. Przemysłowa 23-25--*< 5 dB
    13rejon ul. Wyszogrodzkiej od ul. Kapitańskiej do ul. Opałowej5-10 dB10-15 dB
    14ul. Wyszogrodzka 1-9< 5 dB5 – 10 dB
    *brak przekroczeń wartości dopuszczalnej

    Na hałas przemysłowy o poziomie przekraczającym wartość dopuszczalną narażonych jest około 0,087 % (300) mieszkańców wg wskaźnika LDWN oraz ok. 0.14 % (500) wg wskaźnika LN. Jedynie około 0,06 % (200) mieszkańców Bydgoszczy eksponowanych jest na poziom hałasu powyżej 55 dB określony wskaźnikiem LDWN i około 0,03 % (100) powyżej 50 dB określony wskaźnikiem LN. Jednocześnie nie ma osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu wyrażonym wskaźnikami zdrowotnymi NHA, NHSD. Stwierdzenie przekroczeń dopuszczalnych norm hałasu w związku z działalnością podmiotu gospodarczego stanowi podstawę do wydania decyzji w sprawie ustalenia dopuszczalnych poziomów hałasu na postawie art. 115 a ust. 1 Poś. Podstawą stwierdzenia przekroczenia nie są wskaźniki długookresowe LDWN i LN lecz krótkookresowe LAeqD i LAeqN. Podmiot gospodarczy, dla którego wydana została wskazana decyzja zobligowany jest do niezwłocznego podjęcia działań naprawczych oraz do wykonywania pomiarów hałasu raz na dwa lata celem monitorowania dotrzymywania standardów jakości środowiska. Warunki decyzji egzekwuje Inspekcja Ochrony Środowiska. W latach 2012 – 2022 Prezydent Miasta Bydgoszczy wydał 13 decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu.

    Hałas lotniczy


    W granicach administracyjnych miasta Bydgoszcz funkcjonuje Międzynarodowy Port Lotniczy im. Ignacego Paderewskiego Bydgoszcz (kod ICAO: EPBY, kod IATA: BZG). Lotnisko, zlokalizowane jest około 3,5 km od centrum Bydgoszczy, w południowo-zachodniej części miasta. W przypadku hałasu lotniczego nie odnotowano przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu, tym samym nie stanowią one uciążliwości hałasowej dla terenów chronionych akustycznie.
    Przejście do części mapowej portalu